
 

 

Declaraţia organizaţiilor mass-media privind suprimarea unui post de radio 

popular la Bălţi 

 

Organizaţiile neguvernamentale de media semnatare sunt contrariate de decizia 

Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA), care în şedinţa sa din 13 februarie 

2007, a suprimat vocea unui radiodifuzor local important de la Bălţi, FM-103,5.   

 

Pentru orice societate democratică, dispariţia unui post de radio local cu producţie 

proprie, cu mesaj local, este un fapt grav. O asemenea decizie putea fi motivată doar 

printr-o examinare completă, obiectivă şi în condiţii de transparenţă. Indiferent de 

motivele invocate în timpul şedinţei CCA, se pare că ele nu îndreptăţesc pedeapsa 

disproporţionată prin privarea radiodifuzorului de dreptul de a-şi continua activitatea şi 

a publicului ascultător – la sursa de informaţie pe care au avut-o timp de 10 de ani.   

 

CCA urma, în conformitate cu legea, să desemneze câştigătorul concursului în urma 

examinării obiective şi imparţiale a ofertelor prezentate de solicitanţi. În condiţiile 

pronunţării unui asemenea verdict, CCA urma să aducă argumente convingătoare şi 

incontestabile care să motiveze decizia luată în faţa opiniei publice. Încetarea activităţii 

unui post de radio de rezonanţă şi cu o largă audienţă şi privarea consumatorilor de 

programe de dreptul la informaţia de interes comunitar, variată şi pluralistă, vine în 

contradicţie cu spiritul Codul audiovizualului care trebuie să încurajeze radiodifuzorii ce 

oferă servicii de programe proprii şi autohtone. 

 

Totodată trezeşte nedumeriri faptul că faţă de un post de radio care până acum nu a 

fost subiectul vreunei sancţiuni din partea autorităţii de reglementare a fost aplicată, cu 

unanimitate de voturi, o sancţiune atât de severă. Considerăm că membrii CCA, fără să 

ţină cont de interesul public, au adoptat o decizie părtinitoare care demonstrează 

caracterul distorsionat al procesului de implementare a noii legislaţii audiovizuale.  

 

Ne îngrijorează graba şi amploarea pe care a luat-o procesul de distrugere şi 

cenzurare a radiodifuzorilor locali care au emisie proprie. Alături de Antena C şi Euro 

TV Chişinău, Radio FM-103,5 din Bălţi pare a fi încă o victimă a tendinţelor puterii de 

a limita pluralismul de opinii şi vocile critice în ajunul alegerilor. 

 

20 februarie 2007   

 

Centrul Independent de Jurnalism 

Asociaţia Presei Electronice „APEL” 

Asociaţia Presei Independente 

Agenţia Media IMPACT 

Centrul de Investigaţii Jurnalistice 

Uniunea Jurnaliştilor din Republica Moldova 

Comitetul pentru Libertatea Presei 

Centrul „Acces-info” 


